Kahve kadınlarda safra kesesi taşını azaltıyor
Bilim adamları, günde 4 fincan kahvenin kadınlarda safra kesesi taşı oluşumunu engellediğini açıkladı. Gastroenterology dergisindeki habere göre, konuyla ilgili araştırma, ABD’de 80 bin hemşire üzerinde yapıldı. Bilim adamı Michael Leitzmann ve ekibi, araştırmaya katılan hemşireleri 20 yıl süreyle izledi. Araştırma sonucunda, günde en az dört fincan kafeinli kahve içen kadınların safra kesesi taşından dolayı ameliyat olma riskinin yüzde 25 oranında düştüğü ortaya çıktı.
Devamını oku